Slider

Gőzerővel zajlanak az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt–Kondoros szakaszának építésével kapcsolatos munkálatok. A kivitelezők folyamatosan erősítik a felvonulási utakat, illetve a hidak próbacölöpözése is jó néhány helyen megtörtént.

01

Szerdán a helyszínen láthattuk, hogy miként zajlik a Békés megye életében talán legfontosabb fejlesztés ezekben a napokban. Mint ismert, a NIF Zrt. beruházásában megvaló­suló projekt különböző kivitelezők által, 3 szakaszban épül meg. A Tiszakürt–Kunszentmárton közötti 20,5 kilométer hosszú szakasz kivitelezését a Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. végzi 56,5 milliárd forint értékben, a Kunszentmárton–Csabacsűd közötti 20,5 kilométer szakaszét az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. – Swietelsky Magyarország Kft.- Soltút Kft.- A-Híd Zrt. konzorcium 43,98 milliárd forint értékben, a Csabacsűd–Kondoros közötti 20,4 kilométer hosszú részét pedig a Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. 45,2 milliárd forint értékben.

Ez utóbbi szakaszon jártunk mi is. Az érintett részen már folyamatosan alakítják ki és erősítik meg a felvonulási utakat. Ezeken keresztül érkeznek a helyszínre néhány héten belül a nehézgépek. Előreláthatólag egy időben akár 50–100 jármű is használhatja majd a szakaszokat. Hogy a felvonulási utak megerősítésének milyen szerepe lesz, azt jól mutatja, hogy az útépítés során a pályatestbe mintegy másfél millió köbméter töltésanyagot fognak beépíteni.

A beruházás részeként ugyancsak zajlanak a hidak próbacölöpözései, illetve az általunk látott részeken ez már be is fejeződött. A próbacölöpöket próbaterhelésnek vetették alá, a vizsgálati eredmények kiértékelése jelenleg is tart.

A kivitelező hamarosan teljesen befejezi a bozót- és cserjeirtást, a fakivágást, valamint a szükséges épületek bontását. Az M44-es gyorsforgalmi út nyomvonala már teljesen kirajzolódik és látható. Az elkövetkező időszakban folytatódnak a régészeti munkálatok, illetve ahogy egy-egy részen azok végére érnek a szakemberek, a kitermelt földet is visszatelepítik. A területen ezzel párhuzamosan zajlik a humuszleszedés és töltésépítés.

A beruházás során 4 külön szintű csomópont, 49 híd, 4 vadátjáró, 5 ökológiai átjáró épül. A meglévő Körös-­hidak építészeti hagyományait megőrizve egy négyszázötven méter hosszú acél ívhíd vezeti majd át az utat.

A NIF Zrt. napokban kiadott közleményében hangsúlyozta, az M44-es gyorsforgalmi út megépülése után javul a régió versenyképessége, és a terület vonzóbb lesz a befektetők számára is. Az első ütemben megépülő 62 kilométeres szakaszt 2019 harmadik negyedévében használhatják a közlekedők.

A 2x2 sávos szakaszon 110 kilométer/órás sebességgel lehet majd közlekedni. A Tiszakürt-Kondoros szakasz elkészülte húsz, a teljes Kecskemét-Békéscsaba út megépítése negyvenöt perccel csökkenti majd a menetidőt a fővárosig.

Mint arról a Világgazdaság cikke alapján néhány napja beszámoltunk, rövidesen megkezdődhet az M44-es Kondoros–Békéscsaba közötti 18 kilométeres szakaszának építése is. Az Európai Unió hivatalos lapjában megjelentek szerint a nyílt közbeszerzési eljárásban a pályázók június 13-án nyújthatják be ajánlatukat.


Forrás: Beol.hu | http://www.beol.hu/bekes/kozelet/utemterv-szerint-halad-az-utepites-a-tiszakurt-kondoros-szakaszon-725806/