Az M44 fejlesztésének állásáról Dankó Béla, Békés és térsége országgyűlési képviselője számolt be.
Az M44-es gyorsforgalmi út megvalósításával 2x2 sávos gyorsforgalmi úti összeköttetés valósul meg az M5 autópályától, Kecskemét térségétől, Szarvas, Békéscsaba és távlatban az országhatár felé.
Az út teljes megépítésével Békéscsaba is bekötésre kerül a gyorsforgalmi úthálózatba. Az M44 gyorsforgalmi építése 2016 óta folyamatosan zajlik. 2019-ben került átadásra a 61,0 km-es Tiszakürt- Kondoros, 2020-ban a Kondoros- Békéscsaba (17,6 km) szakasz. 2021-re az új tiszaugi Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek-Tiszakürt szakasszal immár 88,6 kilométer készült el a több mint 125 kilométeres gyorsforgalmi útból.
A jelenleg kivitelezés alatt lévő szakasz átadásával az M44 gyorsforgalmi út lesz a sugárirányú gyorsforgalmi utakat (M1, M3, M4, M5, M6, M7) követően hazánk hetedik leghosszabb gyorsforgalmi útja – tájékoztatatta képviselőt az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és az M5 autópálya közötti befejező szakaszának kiépítése két részszakaszra bontva jelenleg is folyamatban van. 1. M44-es gyorsforgalmi út, Lakitelek-Szentkirály közötti szakasz (visszakötéssel Kecskemét irányában)
A szakaszon 4,6 kilométer hosszú 22,50 méter koronaszélességű, 2x2 forgalmi sávos leállósáv nélküli autóút valósul meg, mely csatlakozik az építés alatt lévő M44 autóút Lakitelek- Tiszakürt szakaszához. A forgalom megfelelő levezetése érdekében a projekt részeként megvalósul az M44 visszakötése Kecskemét irányába a következő elemekkel: 4623 j. Szentkirály-Tiszakécske összekötő út felújítása M44 autóút- tervezett Szentkirály elkerülő között, párhuzamos kerékpárút építéssel (4,1 km); Szentkirály elkerülő szakasz megvalósítása (2,9 km); 4622 j. Kecskemét-Lakitelek összekötő út felújítása Szentkirály elkerülő- 44 sz. főút között, párhuzamos kerékpárút építéssel (8,6 km); 44 sz. főút felújítása 4622 j. út és 445 sz. főút között (3,4 km).
Az M44 főpályán folyamatban van a munkavégzés, a forgalomnak történő átadás tervezetten 2024 első negyedévben történik majd meg. A kecskeméti visszakötés rész-projektjeinek státusza a következő: a 44 sz. főút 445 sz. főút és 4622 j. út közötti szakaszának (nem engedélyköteles) felújítása 2022. júliusban megtörtént, 4623 j. Szentkirály-Tiszakécske összekötő út felújítása M44 autóút- tervezett Szentkirály elkerülő között, párhuzamos kerékpárút építéssel (4,1 km): az építés folyamatban van, tervezett befejezése 2023. év vége. 4622 j. Kecskemét-Lakitelek összekötő út felújítása Szentkirály elkerülő- 44 sz. főút között, párhuzamos kerékpárút építéssel (8,6 km): az építés folyamatban van, tervezett befejezése 2023. év vége.
A Szentirály elkerülőn az építés folyamatban van, tervezett forgalomba helyezés 2024. első negyedév. 2. M44 gyorsforgalmi út, M5 autópálya és Szentkirály közötti szakasz A szakaszon 32,2 kilométer hosszú 22,50 méter koronaszélességű, 2x2 forgalmi sávos leállósáv nélküli autóút valósul meg, összesen 14 műtárggyal, mely csatlakozik az építés alatt lévő M44 autóút Szentkirály-Lakitelek szakaszához. Ez a beruházási rész 135,9 milliárd forintból valósul meg.
A kivitelezési munkálatok jelenleg folyamatban vannak. A forgalomnak történő átadás jelenleg 2025. második negyedévére várható.