Slider

A Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetőségét célzó beruházásban a Körösön épülő hídnál már megtörtént a hídgerendák beemelése.

 

A tervezett M8-as autópálya részeként létrejövő, Nagykőröst Békéscsabával összekötő M44-es leghosszabb, 66 kilométeres szakasza három részre felosztva épül a NIF Zrt. beruházásában – olvasható a magyarepitok.hu-n. Ebből az első és a harmadik szakasz a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. konzorciumának feladata, a második pedig az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., a Soltút Kft. és az A-Híd Zrt. alkotta konzorciumé. A kivitelezők decemberben számoltak be a Magyar Építőknek a három szakaszon történt előrehaladásról.

 

A Tiszakürt és Kunszentmárton közötti részen (I. szakasz) 3 kilométer hosszan felkerült az aszfalt alapréteg. Kettő kivételével már az összes műtárgynál elkészült a töltés. A szakasz legnagyobb műtárgya a Körösön épülő híd, ahol beemelték a hídgerendákat. A főpálya tekintetében a teljes szakaszon elkészült a töltés és 90%-ban az árok kiszedése is, valamint két helyszínen már elkészült a villamoskábelek kiváltása.

dji0148hdr e1516873768621

A második, Kunszentmárton és Csabacsűd közti szakasz kapcsán kiemelték, hogy itt is elkezdték a földmunkákat, a töltésalapozások a teljes szakaszon kész vannak, jelenleg a védőréteg kialakítása zajlik. A keresztező vízfolyások átereszei mindenhol elkészültek. A hidaknál megkezdődtek a cölöpözési munkák. A novemberi és decemberi esőzések nagyban megnehezítették az előrehaladást, decemberben pedig megtörtént a munkaterület lezárása és a téliesítés. A munka újraindulása leghamarabb a hónap végén várható, az időjárás függvényében.

dji0643 e1516873905659

A Csabacsűdtől Kondorosig tartó III. szakaszon a töltésalapozás és -építés, illetve a töltés felső egyméteres rétegének kialakítása zajlik. Már elkészült a csabacsűdi csomópont töltése, épülnek a vízelvezető átereszek, a hosszcsatornák és a keresztszivárgók. Két és fél kilométer hosszan az elkészült alaprétegre már egy réteg aszfaltot is beépítettek. Emellett megkezdődött az összes keresztező út töltésének építése, és lezajlott a cölöpözés a keresztező utak hídjainál, illetve a fő pályahidak nagy részénél a közbülső támaszok esetében.

dsc0128 e1516874090705

A harmadik szakaszon is lezajlott a téliesítés, vagyis a rézsűk megvédése a kimosódásoktól, a vízelvezető árkok kialakítása, a víztelenítés. A munkák újrakezdésének időpontja várhatóan január, de az időjárás függvényében későbbre is tolódhat – írja a magyarepitok.hu cikke.

Forrás: magyarepitok.hu